راه حل ها

مرکز تلفن پیشرفته شبکه ای (IP PBX)

مراکز تلفن شبکه ای، نسل جدید PBX ها هستند که بدلیل تنوع خدمات و راحتی استفاده از آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. امکاناتی از جمله عدم وابستگی کاربر به محل و امکان استفاده از سرویسهای تلفن داخلی در هر نقطه از دنیا، خدمات صندوق صوتی، انتقال مکالمه، کنفرانس، پاسخگوی خودکار، منشی هوشمند، امکان ارتباط به پایگاههای داده بیرونی و اطلاع رسانی گویا، طرح تکریم ارباب رجوع، قرائت خودکار متن برای مخاطبین، توزیع متوازن تماسها بین اپراتورها در مراکز تماس، خدمات فکس بر روی شبکه، خدمات Messenger، خدمات پست الکترونیک محلی، امکانات متنوع گزارشی از نحوه و میزان تماسها در سامانه، امکان اتصال به سرویس دهندگان خارجی برای برقراری مکالمات خارجی از طریق اینترنت با هزینه ای اندک، ضبط خودکار مکالمات و دهها امکان دیگر با رابط کاربری تحت وب میتواند تمامی نیازهای تلفنی یک مجموعه کوچک، متوسط و بزرگ را پوشش دهد.

این سامانه با قابلیت های متعدد میتواند  ارتباطات چند رسانه ای را میان همه کاربران یک سازمان تسهیل نماید. با ادغام عملکرد چندین سخت افزار مجزا در یک سامانه پیشرفته و کارآمد و نیز به کار گیری فن آوری VOIP این سامانه گزینه مناسبی را برای تسهیل مناسبات اداری،  اقتصادی و اجتماعی پیش رو قرار می دهد. علاوه بر این مزایا  راه اندازی،  استفاده و

نگهداری این سامانه بسیار آسان است . بعلاوه برای استفاده از تلفنخانه به کابل کشی مجزا نیازی نیست و از بستر شبکه برای ارتباطات فکس و تلفن و ویدئو نیز استفاده میشود.

با استفاده از امکانات منحصر بفرد تلفنخانه،  همه کاربران، در هر مکانی که باشند تنها با متصل شدن به اینترنت،  در شبکه تلفن مرکزی سازمان در دسترس خواهند بود. به عبارت دیگر، شماره داخلی کاربران صرف نظر از موقعیت جغرافیایی، درست مانند زمانی که در محل کار خود هستند، در دسترس خواهند بود. کاربران این سامانه می توانند از اداره، منزل، شعب دیگر سازمان و یا حتی در حال سفر، وارد این سامانه شده، از همه قابلیتهای آن بهره مند شوند. این امر مشکل دورکاری در مباحث دولت الکترونیک را به شیوه ای منحصر بفرد حل میکند.

همه کاربران، صرف نظر از رده سازمانی، در مکالمات تلفنی از کیفیت بالای صدا و ابزارهای کارآمدی برخوردار هستند که در حداقل زمان بهینه سازی فعالیت های آنان را در پی دارد. این سامانه قابلیت های کارآمدی را مانند  ارسال پیام های فوری،  کنفرانس تلفنی، تهیه لیست مکالمات،  تماس و پاسخگویی اتوماتیک، برای کاربران به همراه دارد. برای استفاده از تلفنخانه نیازی به صرف هزینه برای گوشی تلفن نیست و میتوان از تلفنهای نرم افزاری بهره برد.

  • مدیریت آسان کاربران

در این سرویس، افزودن و حذف کاربران و یا ایجاد محدودیت در دسترسی کاربران به بخشی از قابلیتهای سامانه،  به سادگی امکان پذیر است. برای نمونه،  ایجاد کلمه عبور برای کاربران،  امکان شماره گیری بین المللی تنها برای کاربران خاص،  ایجاد محدودیت در تماس از یک قسمت سازمان به شماره تلفن و یا قسمت دیگر سازمان و ایجاد تنظیمات دلخواه دیگر،  از قابلیت های این سرویس است .

از سوی دیگر می توان با ایجاد تنظیماتی،  هزینه تماس های بین المللی سازمان را به میزان چشمگیری کاهش داد . برای مثال،  تلفنخانه تماسهای به مقصد لندن را از طریق شعبه سازمان در شهر لندن و یا تماسهای به مقصد تورنتو را از طریق شعبه واقع در آمریکای شمالی برقرار می کند. در این صورت سامانه به صورت هوشمند، تماسهای بین المللی را به شعبه ای از سازمان هدایت می کند که هزینه کمتری داشته باشد.

  • کنفرانس تلفنی

برای ایجاد یک  اتاق کنفرانس صرفا” کافیست افراد مورد نظر،  شماره اتاق کنفرانس را گرفته، وارد فضای مجازی اتاق کنفرانس شوند. هیچ یک از افراد پشت ملودی انتظار نمی مانند. در عین حال، تعداد نفرات حاضر در کنفرانس و نیز تعداد اتاق

های آن محدودیتی ندارد. ضمنا مدیر سامانه میتواند با تعریف کلمه عبور خاصی، افراد مورد نظر خود را به کنفرانس دعوت نموده و از ورود افراد متفرقه جلوگیری نماید.

  • یکپارچگی تلفنهای داخلی در سازمانهای چند دفتری

با استفاده از تلفنخانه دفاتر خارج از مجموعه ساختمانی شرکت مادر،  می توانند به شبکه تلفن داخلی شرکت متصل شوند.در این سرویس محدودیت مکانی کاربر از میان رفته،  کاربر صرفا با اتصال گوش خود به اینترنت،  در دسترس خواهد بود. علاوه بر این کاربر می تواند بدون انجام هیچ تنظیم خاصی صبح ها در منزل،  ظهرها در شرکت و عصرها در شعبه دیگر،  با یک شماره اختصاصی،  جوابگوی تلفن داخلی خود باشد. این قابلیت در صرفه جویی هزینه های شرکت های چند دفتری،  تاثیر چشمگیری دارد.

  • انتقال خطوط بین دفاتر مختلف

یکی دیگر از مزایای استفاده از تلفنخانه، امکان انتقال بوق خطوط تلفن یک محل به محلی دیگر است. به این ترتیب میتوان یک یا چند خط را به این سامانه متصل کرده و کاربران در سراسر دنیا بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیائی از بوق این خطوط بصورت محلی استفاده نمایند. بدیهی است که تماس با این خطوط نیز به کاربران منتقل خواهد شد.

  • افزایش خطوط ورودی کاربر بدون سیم کشی

در تلفنخانه،  کاربران برای این تعداد خطوط ورودی به گوشی خود را افزایش دهند، بدون این که نیازی به سیم کشی مجدد و یا استفاده از گوشی های متعدد باشد، صرفا” گوشی خود را به گوشی با تعداد ورودی بیشتر تبدیل می کنند.

  • پاسخگوی خودکار (منشی هوشمند)

با استفاده از سرویس پاسخگویی اتوماتیک تلفنخانه،  ضمن کاهش بار مالی شرکت در پاسخگویی هم زمان به تلفن ها،  تماس مشتریان با بخشهای مختلف به صورت هوشمند هدایت می شود. در این حالت می توان تماس های تلفنی به سازمان را بر اساس شماره تماس گیرنده و یا زمان تماس به طور خودکار پاسخ داد. از سوی دیگر،  با استفاده از این قابلیت تماس های غیر ضروری کاهش پیدا می کند.

  • صندوق صوتی

با این سرویس،  سامانه به فرمان کاربر به صورت یک منشی تلفنی عمل می کند و پیغام های او را دریافت کرده،  به صورت فایل صوتی به آدرس پست الکترونیک او ارسال می کند. ضمنا کاربر میتواند در هر لحظه با استفاده از رمز خود با صندوق صوتی متصل شده و پیغامها را یکی یکی و بصورت OnLine گوش کند.

  • موزیک انتظار

با تلفنخانه می توان برای قسمت های گوناگون شرکت و افراد مختلف،  ملودی های متفاوتی پخش کرد. همینطور می توان با توجه به روزهای و ساعات کاری گوناگون،  ملودیهای مختلفی را انتخاب کرد.

  • افزایش خطوط تلفن ورودی به سامانه

با استفاده از تلفنخانه می توان خطوط تلفن سازمان را بدون محدودیت و یا هزینه اضافی افزایش داد. برای مثال اگر یک مشتری با هریک از شماره  های سازمانی که در ۷ کشور و یا ۱۰ شهر شماره تلفن دارد تماس بگیرد، وارد سامانه تلفن داخلی سازمان میشود. توزیع هدفمند ترافیک تماس های تلفنی در کل سازمان و همینطور همپوشانی ۲۴ ساعته در پاسخگویی به مشتریان،  از دیگر مزایای استفاده از تلفنخانه میباشد.

  • افزایش شماره های داخلی بدون محدودیت و سیم کشی

در صورت نیاز به افزایش تعداد کاربران،  تنها باید مجوز ظرفیت سامانه را بصورت نرم افزاری ارتقاء داد. با گسترش سامانه در تمام مجموعه،  در کوتاهترین زمان و بدون نیاز به کابل کشی، افزایش تعداد کاربران بدون محدودیت مقدور خواد بود.

  • اتصال به VoIP Gateway

با به کار گیری این امکان در تلفنخانه برای برقراری تماس های بین شهری و بین المللی،  ضمن این که هزینه تلفن راه دور سازمان به نحو چشمگیری کاهش می یابد،  خطوط تلفن شهری سازمان نیز اشغال نمی شود. در این سرویس،  با بهره گیری از فن آوری VOIP و بدون ایجاد وقفه در کار سامانه به صورت اتوماتیک و با کیفیتی معادل سامانه عادی مخابرات،  تماس های راه دور بر قرار خواهد شد.

  • ایجاد محدودیت تماس مبداء و مقصد

با استفاده از این سرویس می توان بر اساس موقعیت و یا شماره تماس کاربر،  برای تماس با شماره های مخصوص محدودیت ایجاد کرد.  بعلاوه با تعیین سطح دسترسی میتوان ترافیک ورودی و خروجی به سازمان را مدیریت نمود.

  • تعیین زمان انتظار

با استفاده از این سرویس پس از تعیین زمان انتظار پشت خط،  به کاربری که با چندین تماس همزمان مواجه شده،  اطلاع داده می شود که زمان انتظار فرد پشت خط به پایان رسیده است . از سوی دیگر می توان به صورت چرخشی با افراد پشت خط مکالمه کرد.

  • سرویس فکس در شبکه

در تلفنخانه می توان فکس های ارسال شده به سازمان را مدیریت کرد. از سوی دیگر بدون این که نیازی به اختصاص شماره خاصی برای فکس باشد، سامانه به صورت خودکار فکس را دریافت و به صورت پست الکترونیک،  به فرد و یا واحد مورد نظر ارسال می کند . همینطور بدون نیاز به نصب دستگاه فکس،  تلفنهای عادی به صورت دو منظوره بهره برداری می شوند.

  • لیست انتظار

در این سرویس کلیه اطلاعات مربوط به تماسها ( مانند شماره مبدا و مقصد مکالمه،  مدت مکالمه،  اعضای حاضر در کنفرانس و …) در بانک اطلاعاتی سامانه ذخیره می شود. از این اطلاعات می توان به صورت چاپی و یا بر روی صفحات تارنما گزارش تهیه کرد و در اختیار مدیران سازمان قرارداد . ویژگی دیگر،  امکان محاسبه و صدور صورتحساب هزینه مکالمات شخصی کاربران شرکت هایی است که در نظر دارند هزینه مکالمات غیر اداری کاربرانشان را دریافت دارند. در این صورت،  با استفاده از اطلاعات تماسهای کاربران و نرخ مکالمه،  می توان برای کاربران صورتحساب صادر کرد.

  • سامانه مسنجر محلی

با استفاده از این امکان در تلفنخانه میتوان یک مسنجر محلی را سامان داد. در این حالت کاربران بدون نیاز به اتصال به سرویسهایی چون Yahoo و یا GTalk میتوانند بصورت محلی از این سرویسها استفاده کنند.

  • سامانه پستخانه  محلی

استفاده از Mail Server های خارجی مانند MDaemon, MS Exchange و Mail enable همواره با مشکلات متعددی همراه است. عدم پشتیبانی مناسب، ویروسها و هرزنامه ها، عدم ارائه امکانات POP3, IMAP, SMTP, WebMail بصورت یکپارچه، عدم امکان استفاده از خط و زبان فارسی، تاریخ شمسی و نظائر آن از جمله اشکالات نرم افزارهای خارجی شمرده میشود. سامانه یکپارچه پستخانه طراحی شده در تلفنخانه میتواند بعنوان یک Mail Server محلی عمل کرده و ضمن رفع مشکلات فوق،  براحتی جایگزین اینگونه نرم افزارها گردد.

  • گزارشات مشروح و گرافیکی

در تلفنخانه تمامی فعالیت های داخلی ها، خطوط بیرونی و نیز تماسها و کانالها بصورت گرافیکی و مفصل بصورت روزانه، هفتگی و ماهیانه قابل گزارشگیری است. این گزارشات را میتوان به صورت خروجی Excel جهت پردازش های بعدی از سامانه استخراج نمود.

تلفنخانه بصورت یک سخت افزار یکپارچه و یا نرم افزار با ظاهری شکیل عرضه شده و دارای یکسال ضمانت و پشتیبانی رایگان می باشد. از تلفنخانه میتوان بعنوان  مرکز تلفن سازمانها و دوائر خصوصی و دولتی، تلفنبانک، سامانه های پاسخگوی خودکار برای روابط عمومی و امور مشتریان، سامانه های اطلاع رسانی گویا، مرکز تماس ۱۱۸ و نظائر آن استفاده نمود.

Comments are closed.